Laddar Konserter
  • Detta konsert har redan ägt rum.
mars 22 2023
75 kr 19:00 - 22:00
Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

”Klubb Lillelördag” rullar vidare.

Klubben som hyllar onsdagen som den bästa av dagar för fest och glam.
På ”Klubb Lillelördag” presenterar vi livemusik av hög kvalité till en billig och överkomlig entréavgift.
Dessutom så bjuder vi alla gäster på en god soppa för att hålla stämningen på topp.

BEQ är bandet som spelar Andreas Bokros originalmusik. Musiken är inspirerad av klassiska fusionband från 70- och 80-talet men strävar efter ett kontemporärt sound genom utforskande av kompositionskoncept och fräscha blandningar av musikaliska element. BEQ skapar musik där det skrivna och arrangerade möter det öppna och improviserade. Åhöraren kommer tas på en musikalisk resa fylld av variation och kontrast där kvartettens möjligheter utforskas genom väl utarbetade ljudbilder. Explosiva grooves och solo-/improvisationspartier blandas upp med funk, lekfullhet, spelglädje och mängder av ljudeffekter och synthar.

Andreas Bokros – elgitarr
Albin Andersson – bas
Christoffer Héden – trummor
Adam Sass – synth, trumpet