TORSSON ( Slutsålt)
Laddar Konserter
  • Detta konsert har redan ägt rum.
augusti 21 2021
275 kr 19:00 - 23:00 ,
Facebooktwitterpinterestlinkedinmail
 UTOMHUSKONSERT

Det är med stolthet som PlanB kan presentera TORSSON

Torsson ligger bakom odödliga hits som ”Det Spelades Bättre Boll”, ”Blodomloppet” och ”Klippans Centrum”, och är ute och spelar mer än någonsin, trots att snart 44 år har gått sedan debuten.

Torssons karriär inleddes en fredagskväll i november 1976 då bandet hade sin första konsert på Lilla Teatern i Lund. Trots att publiken bara bestod av tre personer, fick bandmedlemmarna blodad tand och bestämde sig för att fixa en spelning till. Hobbybandet Torsson var igång och man betade snabbt av scenerna i Skåne och arbetade sig efterhand allt längre upp i landet. Bandet signum var ett avskalat sound och karakteristiska låttexter med vardagsperspektiv på stort och smått, och låtar som ”Klippans Centrum”, ”Jag minns en gammal bil” och inte minst fotbollssången ”Det spelades bättre boll” blev snart favoriter.

Torsson har nu charmat Sverige i mer än fyra årtionden och fortsätter sitt turnerande med oförminskad intensitet på klubbar, teatrar och festivaler över hela landet, och är sedan många år ett tight liveband med frontmannen Bo Åkerström, tillika professor i medicinsk kemi, längst fram vid scenkanten. I augusti 2020 kommer Torsson att släppa sitt nionde studioalbum.

Missa inte detta tillfälle att se Det Fjärde Bästa Bandet i Lund!

Förköp 275:- inkl adm.avg
Endast förköp. Inga biljetter på dörren.
Åldersgräns 18 år
Boka gärna bord för max 8 pers
Ring 076 14 75 260

Spotify